Twórcy ACVICTORY
Ubisoft Entertainment (dawniej Ubi Soft) – francuski producent i wydawca gier komputerowych z siedzibą w Montreuil-sous-Bois. Ma oddziały w 19 krajach, łącznie z rozwijającymi się studiami, m.in. w Montrealu, Toronto, Barcelonie, Północnej Karolinie (USA), Düsseldorfie, Mediolanie. Według danych z 2014 roku jest trzecim co do wielkości niezależnym wydawcą gier wideo w Europie, jak i w Stanach Zjednoczonych
W 1986 we Francji pięciu braci z rodziny Guillemont stworzyło Ubisoft jako przedsiębiorstwo wydające gry komputerowe. Yves Guillemont zawiązał współpracę z Electronic Arts, Sierra On-Line i MicroProse; koncerny te zaczęły rozpowszechniać gry Ubisoftu. Pod koniec lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku Ubisoft zaczął rozwijać się na rynkach zagranicznych, między innymi w Stanach, Wielkiej Brytanii i Niemczech[3].
Na początku lat dziewięćdziesiątych XX wieku Ubisoft wprowadził w życie własny program rozwoju, co doprowadziło w 1994 roku do otwarcia studia w Montreuil we Francji, które później stało się główną siedzibą Ubisoftu. W tym samym roku Michel Ancel wymyślił postać Raymana, która od 1995 do mniej więcej 2007 roku miała poważną rolę w nowych grach video. W 1996 roku Ubisoft stał się publiczną firmą, która wciąż się rozwijała otwierając nowe siedziby już na całym świecie, między innymi w Szanghaju i Montrealu.
W roku 2000 Ubisoft objął amerykańską siedzibę Red Storm Entertainment, rozwijającego się studia, założonego przez pisarza Toma Clancy'ego[4]. Tom Clancy był już znany z tego, że tworzył świetne gry oparte na własnych książkach. W 2001 roku Ubisoft nabył Blue Byte Software, znane z serii Osadników. W ciągu roku 2003 wydawnictwo miało już swe jednostki w 22 krajach, z czego dziewięć jednostek miało swoją własną produkcję lub pełniło jakąś ważniejszą funkcję. Ubisoft odniósł w tym roku masę sukcesów. Miał gry, dzięki którym wydawnictwo zarobiło sporo pieniędzy. Były to między innymi: Tom Clancy's Splinter Cell, Prince of Persia: Piaski czasu, XIII, Rayman 3: Hoodlum Havoc i Tom Clancy's Rainbow Six 3: Raven Shield.
W latach 2002-2003 Ubisoft zarobił 453 miliony euro; w latach 2003-2004 suma urosła do 508 milionów euro. Od 2004 roku w Ubisofcie pracowało ponad 2350 osób, z czego ponad 1700 osób w produkcji. Yves Guillemot, jeden z pięciu braci – założycieli, jest obecnie prezesem Ubisoftu.
Pod koniec lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku i na początku obecnej dekady, Ubisoft zobowiązał się do posiadania gier online, biorąc się za Uru: Ages Beyond Myst, The Matrix Online oraz europejską i chińską operację EverQuestu. Wydawca założył ubi.com jako swoją główną stronę. Ale w lutym 2004 roku Ubisoft zrezygnował z prac nad Uru i wsparcia dla The Matrix Online. Mimo to tydzień później ogłosił nabycie Wolfpack Studios, twórców MMORPG i Shadowbane, a w lipcu 2004 roku Tom Clancy's Splinter Cell: Pandora Tomorrow Ubisoftu został wydany na Xboxa i PlayStation 2.
20 grudnia 2004 roku Electronic Arts (EA) wykupił 19,9% udziałów w firmie. Spowodowało to pojawienie się spekulacji zwiastujących wykupienie Ubisoftu. Nie doszło to jednak do skutku, a w lipcu 2010 r. EA sprzedało 15% udziałów w firmie[5].
20 sierpnia 2008 roku na targach Games Convention w Lipsku przedstawiciele Ubisoftu poinformowali, że wkrótce w Warszawie powstanie oddział tej firmy, który zajmie się dystrybucją jej tytułów na terenie Polski, a także będzie je polonizował również na konsole – pierwszym takim tytułem był Far Cry 2.
W listopadzie 2008 roku Ubisoft przejął studio Massive Entertainment od firmy Activision